Købscentret

En podcast om B2B marketing og salg på kundernes præmisser med Jesper Toft og Brian Stræde.

Episode 12

Sådan rykker god B2B-branding kundeoplevelsen - m. Mette Hejl

“Branding only works on cattle” lyder titlen på en halvgammel marketingbog, men i denne episode af Købscentret får Mette Hejl, CEO i Pravda, lov at forklare, hvordan god B2B-branding ser ud, og hvilken forskel det kan gøre for kundernes oplevelse af en virksomhed.

Lyt på: 

Apple Podcast | Spotify

Episode 11

"They Ask, You Answer" - med Marcus Sheridan

Hvad gør man, hvis man vil have sin marketing og salg til at flugte med B2B-kundernes måde at købe?

Det har forfatter og keynote speaker Marcus Sheridan svaret på, og de sidste 8 år har han forvandlet marketing og salg hos hundredvis af virksomheder med sin enkle, men kraftfulde tilgang: “They Ask, You Answer”.

Hør også, hvordan Marcus mener, at AI vil revolutionere marketing indenfor de næste par år. 

Lyt på: 

Apple Podcast | Spotify

Episode 10

Brug mere tid tidligt i din salgsproces - med Martin Bjørn

Alt for mange B2B sælgere går for hurtigt frem og ender med at bruge for meget tid på prospects, der er et dårligt fit.

I denne episode af Købscentret fortæller salgskonsulent Martin Bjørn Madsen, hvorfor man skal bruge mere tid på prospecting, og hvordan faserne i den rigtigt gode salgsproces ser ud. 

Lyt på: 

Apple Podcast | Spotify


Sæson 1


Episode 9

Ingen implementerer et CRM for kundens skyld

Bestyrelsen, ledelsen og sælgerteamet har alle deres bud på, hvad et CRM skal give af værdi. Men selvom CRM står for Customer Relationship Management, så er kundens købsoplevelse nærmest aldrig på listen.  

Hvorfor er det sådan, og hvordan får man et mere værdifuldt CRM, hvis man husker, hvem det hele drejer sig om? 

Lyt på: 

Apple Podcast | Spotify

Episode 8

Sådan hjælper du B2B-kunden, som vil selv, men ikke rigtigt kan selv

B2B-kunder vil helst ikke have, at en sælger blander sig i deres købsrejse. Men paradoksalt nok er det netop rent digitale, self-service køb, der fører til den højeste grad af fejlkøb og fortrydelse. 

Så hvordan kan marketing og salg bedst hjælpe kunden, der ikke vil hjælpes? 

Lyt på: 

Apple Podcast | Spotify

Episode 7

Sæt samarbejdet mellem salg og marketing på formel 

Hvordan finder salg og marketing bedst fælles fodslag? I dette afsnit dykker vi ned i nogle af de værktøjer, der kan sætte retning og struktur på samarbejdet i den kommercielle del af forretningen. 

Lyt på: 

Apple Podcast | Spotify

Episode 2

Jo! Du skal lave personas - og bruge dem

The headline and subheader tells us what you're offering, and the form header closes the deal.

Over here you can explain why your offer is so great it's worth filling out a form for.

Episode 6

Sådan laver du content, der understøtter B2B-købsrejsen

Købsrejsen er long and winding inden for B2B-salg, og et af de mest effektive værktøjer, du kan bruge for at hjælpe kunderne på vej er content. 

I denne episode giver vi et konkret eksempel på et content-format, de fleste B2B-virksomheder burde lave med det samme.

Lyt på: 

Apple Podcast | Spotify


Episode 5

2023-status - året der gik i kundeland 

Vi vender 2023 i marketing og salg-land og snakker AI, Chat GPT, CRM-projekter, og at bestyrelsen er kommet mere på banen når der skal vælges nye digitale platforme. Oooog lidt kiggen i egen navle..

Lyt på: 

Apple Podcast | Spotify


Episode 4

Value propositions - en fesen floskel eller et genialt værktøj?

I det fjerde afsnit af Købscentret taler vi om Value Propositions, og hvordan man kan bruge det aktivt i sin marketing og i salget.

Der er mange måder at lave value propositions, og vi kommer med et helt konkret bud på hvordan man kan operationalisere det.

Lyt på: 

Apple Podcast | Spotify


Episode 3

Giver gated content nogensinde mening? 

At gemme sit bedste indhold er en meget brugt taktik til leadgenerering, men er det en god idé, når man kigger på det med kundernes øjne.

Vi giver vores bud og diskuterer for og imod,

Lyt på: 

Apple Podcast | Spotify


Episode 2

Jo! Du skal lave personas - og bruge dem

Personas har fået lidt et dårligt ry som en marketingøvelse, ingen rigtig får noget ud af - men er det fair? 

I dette afsnit giver vi vores bud på, hvordan man laver personas, der giver mening. 

Lyt på: 

Apple Podcast | Spotify


Episode 1

Lunken kanvas fra helvede 

I første afsnit tager vi fat i den svære disciplin at følge godt op på de leads, som har vist interesse ved at downloade content eller se et webinar, men stadig er langt fra købeklare.

Og vi tager afsæt i et eksempel på, hvordan man i hvert fald ikke skal gøre det...

Lyt på: 

Apple Podcast | Spotify